POPRAVKA DIZEL PUMPI

Reparacija i reparativni proces

ISPITIVANJE I POPRAVKA

DIZEL PUMPA je agregat koji u zavisnosti od generacije sistema ubrizgavanja ima različite funkcije, ali prvenstveno one čine srce svakog dizel motora a glavni zadatak im je da dozirano ubrizgavaju gorivo u cilindre i tako pokreću dizel motor.

Na najstarijim sistemima ubrizgavanja pumpe visokog pritiska su imale višestruku namenu i funkciju: od odredjivanja momenta ubrizgavanja do količine ubrizganog goriva kao i samog pritiska ubrizgavanja.

Vremenom, one su gubile neke od pomenutih funkcija da bi na kraju, u najnovijim sistemima ubrizgavanja kao što je common rail, ostala samo funkcija stvaranja pritiska goriva.

PRIMER: POSTUPAK REPARACIJE COMMON-RAIL PUMPE

Identifikacija Common-Rail pumpe radi ispravnog odabira programa za ispitivanje, kao i pripremu rezervnih delova za popravaku

Grubo čišćenje radi vizualnog pregleda i daljnjih aktivnosti tokom reparacije.

Pumpa se parcijalno rastavlja kako bi se proverilo da li je došlo do trenja pogonskog vratila, ležišta ili elemenata pumpe.

U slučaju da trenje nije uočeno, pumpa se sastavlja te se provode ispitivanja na ispitnom uređaju kojim se simuliraju pogonska opterećenja.

Rezultati ispitivanja određuju daljnji tok aktivnosti u smislu opsega popravke (ventila visokog pritiska, merne jedinice, elementa pumpe, prelivni ventil, pogonsko vratilo i ležajevi).

Dogovor s kupcem/korisnikom na temelju vizuelnog pregleda i rezultata ispitivanja na ispitnom uređaju i procena troškova.

Rastavljanje Common-Rail pumpe i pranje svih sastavnih delova u ultrazvučnoj kadi.

Pregled stanja istrošenosti i funkcionalnosti svih sastavnih delova te zamena istih.

Pažljivo i precizno sastavljanje prema fabrickim uputstvima proizvođača.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *